Lehet fekvenyomni fekvenyomás által,

Share0 A fekvenyomás az a gyakorlat, melynek során… na jó, inkább hagyjuk, úgyis pontosan tudod mi az.

Vállvonogatás? Ne itt!

Sőt, azt hiszem nem vállalok vele túl nagy kockázatot, ha azt mondom, hogy ez a legnépszerűbb súlyzós gyakorlat a világon és valószínűleg Te is ezzel kezdtél, amikor először betetted a lábad az edzőterembe. Továbbmegyek: a rossz nyelvek szerint az edzésprogramozás intézménye is akkor született meg, amikor valaki először rájött, hogy hétfőn mindig foglalt minden fekvenyomópad, át kéne tenni más napra a fekvenyomást.

kétségbeesetten kell fogynom férfi 50 fogyni

Azonban pont ennek a népszerűségnek köszönhető, hogy ahány terem, annyi féleképpen rontják el ezt a remek gyakorlatot, helyes kivitelezést ritkábban látni, mint hobbigyúróst combizmokkal. Ennek pedig egyenes következménye jó esetben az öltözőben terjengő bemelegítőkrém szag öreg motorosoknak: nicoflexrossz esetben pedig vállsérülések tömkelege és a növekedés stagnálása.

legjobb hasi zsírégető gnc jym zsírégető vélemények

Tegyük tehát helyre ezt a témát és indulj meg a sérülésmentes fejlődés útján… azaz tanulj meg helyesen fekvenyomni! Ez egy teljes test gyakorlat Először is tisztázzunk valamit: a fekvenyomás — csak úgy, mint a guggolás és felhúzás — egy összetett, teljes testet igénybe vevő gyakorlat, és mint olyan, az egyik legjobb eszközünk az izomtömeg és erő építésére. Ebből következik, hogy a gyakorlat lényegét száz százalékban megölöd, ha kizárólag a mellizmod próbálod izolálni vele ahogyan a fantasztikus személyi edzői tanfolyamokon is tanítjákhiszen a használt terhelés így csökkenni fog, kisebb izomtömeget tudsz munkába vonni, így a növekedés is kisebb lesz.

Subscribe to our newsletter now!

A szentháromság Tehát ha ki akarod pattintani magad márpedig miért ne akarnád? A lényeg: használj olyan súlyt, amellyel maximális erőkifejtés mellett ismétlést vagy képes teljesíteni!

Ez az egyik oka, amiért a legtöbbeknek ezzel van problémájuk. Alant a javasolt szabályos fekvenyomás technika. Fekvenyomni kötelező. Ugyan korántsem olyan jó gyakorlat, mint amennyire kötelező, de a kinzó kérdés rögtön az, ha valaki kiszagolja rajtad, hogy jártál valamikor edzőterem méteres körzetében: mennyivel nyomsz fekve? A fekvenyomász az erő mércéjének tartják érdekes módon nem a guggolást, mert guggolni legtöbben nem szeretnek és valóban mutatja az erőszintet valamennyire.

Ne lapos háttal feküdj a padra! Miután tisztáztuk, miért is kell az egész testünket használni a fekvenyomáshoz, már csak azt kell megbeszélnünk, hogyan: ebben pedig az elsődleges lehet fekvenyomni fekvenyomás által annak lesz, hogyan fekszel fel a padra, hogyan pozícionálod a felsőtested úgy, hogy ez lehetővé tegye a maximális erőkifejtést és biztonságot adjon a gyakorlat során.

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! A hogyan kell szabályosan fekvenyomni kérdésre a legőszintébb válaszunk az, hogy sehogy. De tegyük ezt most félre, hiszen lehet, hogy teljesen eltökélt vagy. Fekvenyomni ugyanis sajnos az általános nézet szerint kötelező. Ugyan korántsem olyan jó gyakorlat, mint amennyire tönkreteszi a vállízületet, a kínzó kérdés mégis rögtön az   ha valaki kiszagolja rajtad, hogy jártál valamikor edzőterem méteres körzetében : mennyivel nyomsz fekve?

Ehhez fontos tudnod azt, hogy a nyomóizmaink akkor képesek a leghatékonyabban dolgozni, ha stabilitást, alátámasztást kapnak a lapocka környéki izmoktól. A fekvenyomás esetében ez azt jelenti, hogy előbb a lapockákat a megfelelő pozícióba kell helyeznünk, utána pedig ügyelni arra, hogy a gyakorlat pozitív és negatív fázisa közben  SEMERRE sem mozdulhatnak, egy millimétert sem.

És itt jön a padra fekvés része, hiszen a lapocka akkor fog helyére kerülni a bordakosáron, ha a felsőháti gerinc homorú ívet vesz fel. A hatékonyságon kívül fontos megemlítenünk itt a biztonságot is, hiszen a fekvenyomás során a leggyakrabban elszenvedett sérülés a rotátorköpeny túlterhelésből adódik.

A helyes nyomás tehát nem csak hatékonyabb, hanem biztonságosabb is!

Hogyan fejlődhetsz fekvenyomásban? Be kell vallanunk, mindegyikünk részben arra törekszik, hogy nagyobb és több tárcsát tudjon felpakolni a rúdra. Főleg így van ez a fekvenyomásnál, hiszen ezt a gyakorlatok királyaként emlegetik. Lényegtelen, hogy 60 kilogrammal nyomsz fekve, vagy pedig al, többet akarsz.

Nyomd a sarkad a talajba! Előre szólok: ez egy olyan tipp lesz, amely segítségével akár rögtön kilót leszel képes rakni a fekvenyomás maxodra. Tisztáztuk, hogy az a célunk, hogy a lehető legtöbb izomcsoportot bekapcsoljuk a munkába, ebbe pedig beletartoznak az alsótest és törzs izmai is. Használd lehet fekvenyomni fekvenyomás által talpad! Őket úgy tudod használatba venni fekvenyomás során, ha a lábaid magad alá húzod és a sarkaid erősen belenyomod a földbe, egy picit kb 1mm-re felemelve ezzel a feneket a padról.

Így a combfeszítő, a farizom és a törzs izmai is bele tudják adni a magukét a fekvenyomásba, amely nagyobb súlyokhoz, ezáltal nagyobb növekedéshez vezet.

Ügyelj arra, hogy amikor a rúd a mellkasod érinti, akkor a sarkad még erősebb nyomásával, talpból próbáld megindítani a mozdulatot úgy, hogy közben a feneked ne emelkedjen el jobban a padtól. Ne használj túl széles fogást!

arab fogyókúrás tea heti biztonságos fogyás

Gyakori hiba a túl nagy fogásszélesség alkalmazása, amely a második pontban leírtakhoz hasonlóan gátolhatja az erőnövekedést és sérüléshez vezethet.

A széles fogással kapcsolatban azt kell látnod, hogy egy kétélű fegyver, hiszen bár segítségével lerövidíted a mozgástartományt, de a lapocka stabilitása is csökkenni fog.

  1. Miért kell megtanulni szabályosan fekvenyomni, amikor a tapasztaltabb, izmosabb sportolók és versenyzők se nyomnak szabályosan?
  2. Hogyan kell fekvenyomni?
  3. Hogyan kell szabályosan fekvenyomni?
  4. Gpm súlycsökkenési költség

Ebből következik, hogy minél közelebb kerülsz a vállszéles fogáshoz, annál hosszabb utat tesz majd meg a rúd, viszont a lapockáid stabilabbak lesznek. Azt javaslom, hogy igyekezz megtalálni azt a lehető legszélesebb fogást, amely mellett még a felsőhátadban maximális feszülést érzel a gyakorlat során.

Ehhez jó eséllyel szűkebben kell nyomnod majd, mint eddig nyomtál. Átmenetileg ez a teljesítmény csökkenését okozhatja, de hosszútávon megéri, hiszen elkerülheted a váll túlterhelését és a helyes mozgás elsajátítása után újra megindulhatsz az erőnövelés útján!

fogyás madrid hogyan lehet eltávolítani a zsírt a kulcscsontból

Próbáld ki a fenti tippeket, cserébe egészséges vállakat és erősödő fekvenyomást ígérek! Töltsd le ingyenes E-bookunkat,  amelyből elsajátíthatod az erő- és izomépítő edzés elméletének alapjait, és a kajával, technikával kapcsolatos útmutatások mellett kapsz egy rögtön használható 6 hetes edzésprogramot is, amellyel garantáltan új csúcsokat fogsz csinálni!