Fogyás futással

Fogyókúrás domb sprintek. Kapcsolódó cikkek

fogyókúrás domb sprintek

Szöveg: Jakus Béla Frissítve: Miért leszel jobb futó, ha dombon is futsz? Mikor és milyen módon tedd be a dombfutást az edzéseidbe? A futóedző most ebben segít. Vitathatatlan tény, hogy a szintes futások a testzsír sprinteléssel veszít hasznosak minden futó számára.

  • Hivatalosan is jobb a sprint, mint a kocogás!
  • Futással ugyan fogyni lehet, de ha nem csinálod hatékonyan, az eredmény is elmarad!
  • BLOG Így segít a futás a fogyásban A futást sokan azért kezdik el, hogy a fogyásukat támogassák vele — nézzük, miképpen segíthet ez a sport a zsírpárnáktól való szabadulásban.
  • Végső játszma: 12 hetes edzésterv a zsírpusztításhoz
  • Mózes Zsófi Így kezeljétek a pénzügyeket, hogy ne menjen rá a kapcsolatotok A súlycsökkentés összetevőiről szóló minisorozatunk harmadik részében azt nézzük meg, hogy milyen edzésmódszerektől lehet még eredményesebb a fogyás.
  • Íme 7 olyan kutatói felfedezéseken alapuló módszer, mellyel hamar csökkentheted a deréktérfogatod.

Sok kiváló futó használja a fejlődés érdekében a hegyi vagy a dombedzéseket. Nem csak terepfutók edzenek hegyen, hanem az aszfaltos futók, a pálya atléták és a triatlonosok is használják ezt az edzésmódszert.

Egyértelmű, hogy ha ilyen sok szakágban beváltak ezek az edzések, akkor nekünk amatőr futóknak is segíthetnek a teljesítményünk fokozásában. Erősítő hatás A hegyi vagy dombedzések során küzdeni kell a gravitáció ellen.

Nem tudunk könnyedén futni, minden lépésért meg kell dolgozni, ezáltal rengeteg izomrost kapcsolódik be a munkába.

Végső játszma: 12 hetes edzésterv a zsírpusztításhoz

Az emelkedő meredekségétől és az intenzitástól függően, többszörösére nőhet a futásba bekapcsolódó izomrostok terhelése. Ezt is olvasd el! A verseny a legjobb edzés Gyorsító hatás A lejtőkön való futás is nagyon hasznos edzés típus a sebesség növelése céljából.

  • Ez az edzéstípus még a HIIT-nél is jobban égeti a zsírt - Dívány
  • Flórával is jó voltelőtte Ivánékkal is.
  • Коммандер зажмурился, сильнее сжал запястье и потянул.
  • Fuss dombon! | Futásról Nőknek
  • Клянусь, что я тебя пальцем не трону.
  • «При чем здесь таблица умножения? - подумала Сьюзан.

Ha rövid szakaszokon felpörgeted a tempót, akkor úgy tudsz gyorsan futni, hogy a keringési rendszeredet nem terheled túl. A lejtő futás elősegíti a lépésfrekvencia fokozását. Azonban meg kell említeni, hogy a lejtőkön való gyors futás kifejezetten sérülésveszélyes, ezért kezdőknek és súlytöbblettel rendelkező futóknak nem ajánlott!

Ezt az edzéstípust kifejezetten gyakorlott futóknak, könnyű terepen, például dózer utakon javaslom, ahol a lábunk jól igazodik a talajhoz, nem fenyeget az a veszély, hogy az instabil felület miatt esetleg kibicsaklik a bokánk, meghúzódik a lábunk bárhol.

Ez az edzéstípus még a HIIT-nél is jobban égeti a zsírt

Fuss egy igazán gyors félmaratont Mentális hatás Hegyi edzésen, különösen, ha nehezebb terepre mész, a folyamatos koncentráció miatt, érezni fogod, hogy fejben is elfáradsz, hisz az idegrendszert ez a fókuszáltság jobban terhelimint amikor síkon és aszfalton futsz. Ez a szervezetünk természetes válasza az erősebb terhelésre.

Minél technikásabb, nehezebb terepre mész annál nagyobb lesz a mentális igénybevétel, de közben ezen a területen is tágítod a komfortzónádat. A futóstílusra is hat A hegyi edzéseken sokat lehet javítani a futótechnikán.

fogyókúrás domb sprintek

Az intenzív hegyi futások alkalmával a megfelelő karmunka szinte magától beidegződik. Ennek előnyeit a síkfutásnál is érezni fogod. A lépésfrekvencia és a lépéshossz is javul a dombozás hatására.

fogyókúrás domb sprintek

Javítja a koordinációt Meredek, változatos terepen, ahol a lépesek nem egyformák, a kitámasztó fázis ideje lerövidül, néha kisebbet, néha nagyobbat kell lépni, ami javítja az ideg-izom koordinációt. Fogyókúrás domb sprintek lejtőkkel, sziklás részekkel tarkított útvonalon, folyamatosan össze kell hangolni a kéz és láb munkáját. Ez mentálisan nagyon fárasztó, de hatására egyre ügyesebbek leszünk.

fogyókúrás domb sprintek

A domb és hegyi futást, a következő elemek variálásával tudod változatosabbá fogyókúrás domb sprintek Meredekség Edzés terjedelme időben vagy távban Kinek és mikor érdemes a domb vagy hegyi futásokat beemelni az edzésbe?

Az a jó a domb vagy a hegyi edzésekben, hogy szinte mindenkinek ajánlható és fogyókúrás domb sprintek felkészülés bármely szakaszában hasznos lehet. Például egy-egy  mikrociklus hét erejéig is alkalmazhatjuk, a gyors izomrostok fejlesztésére, mert erősíti az izomzatot, és mint írtam korábban, a helyes futótechnikát is javítja.

Nagyon hasznos lehet kezdő futók esetében is beilleszteni a szintes futásokat, mert segít a helyes futótechnika megérzésében ez a módszer. A dombozás beilleszthető a felkészülés közepére is, mert mentálisan is felfrissít, változatossá teszi a monotonabb sík futásokat.

Alapozáskor az edzések nagy része aerob zónában történik, azonban szükség van az erő megtartására is.

Nyúldomb, csoportos edzés

Versenyek előtt, a formába hozás időszakában is alkalmazhatjuk. Ilyenkor intenzív hegyi edzésekkel, a laktát zónában tudunk maradni, és a szétesett fáradt mozgást is helyre rázzuk.

fogyókúrás domb sprintek

Így eddz hegyen a különböző felkészülési időszakokban Szeretnék pár jellemző domb-hegyi edzéstípust bemutatni. Akár rövid, akár hosszú távokra készülsz, ezekre az edzésekre a felkészülési időszaktól függően szükség van, és megfelelően fog reagálni a szervezeted.

Jellemzői: Maximális intenzitás, Fejleszti az erőt a gyorsaságot és a kapillarizációt hajszálérhálózat.

Hogyan veszíts nyolcszor több hasi zsírt?

Időtartama: hétig, heti 1 alkalommal ismételd. Ezt az edzést a szezon későbbi szakaszában, a versenyekhez közeledve iktasd be. Az erőkifejtés pulzusszámmal az anaerob küszöb alatt legyen ha nem voltál még terheléses mérésen, akkor azt érdmes megcsinálni, hogy helyesen tudd értelmezni az itt leírtakat.

Szállítás a házba

Tehát nem kell kiköpni a tüdődet, a cél az erősítés. A szezon korai és középső szakaszában is futhatod. Az erőkifejtés pulzusszámmal az anaerob küszöb alatt legyen.

fogyókúrás domb sprintek

A szezon korai és középső szakaszában is futhatjuk. Hosszú iramok Közepesen meredek emelkedőn perc ismétléssel a pihenő idő perc.

Így segít a futás a fogyásban

A pulzusod ütéssel legyen az anaerob küszöb alatt. Ezt az edzést alapozáskor is használhatod, nagyon jól erősíti az izomzatot. Mind a terjedelemben, intenzitásban, és ismétlésszámban is alulról építkezz, tehát rövid ideig, kevés ismétléssel végezd a hegyi futásokat. Ha még nem megy a kiírt intenzitás, akkor sincs gond, ahogy javul a formád, úgy tudod majd az intenzitást is fokozni, és végül elérni a kitűzött ismétlésszámot és időtartamot is.

Mivel komoly terhelést ró a szervezetre a dombfutás, ezért hetente csak alkalommal csinálj ilyen edzést.

Fuss dombon!

A hegyi edzések egyetlen hátulütője, hogy fokozottan növeli a sérülések kialakulását Ezért mindig alaposan melegíts be kezdés előtt. A bemelegítés tartson hosszabb ideigperc könnyű futással készítsd fel az izmaidat a terhelésre.

Érdemes tehát vegyíteni a szintes edzéseket a normál futással. Amellett, hogy színesebbé teszi az edzéseket, bombaerős futóvá válhatsz.