Mimi Fitness: Súlyvesztés vs. zsírvesztés

Zsírvesztés a karomon. Mitől lesz erezettebb a karom?

A zsírégetés biológiai alapjai Írta Péter · Amikor arról beszélünk, hogy zsírégetés vagy zsírvesztés, nem arról van szó, hogy az adott zsírsejt megszűnik létezni.

A zsírégetés biológiai alapjai

A zsírsejt ott van születésed óta és ott is marad, a bőröd alatt a csípődön, a hasadon, a karodon, az izmaid felett, éppen ezért nem láthatóak az izmaid, ha a testzsírod magas. A zsír a zsírsejtben triglicerid formájában tárolódik.

a novasure okoz-e fogyást

A zsír azonban nem a zsírsejtben kerül felhasználásra. Fel kell szabadítani a zsírsejtből komplex hormonális és enzimatikus folyamatok segítségével. Ha ez megtörténik, akkor a zsírsejt szabad zsírsavak formájában kibocsátja a trigliceridet, amelyek a vérkeringésen keresztül oda szállítódnak, ahol energiára van szükség.

Egy átlagos fiatal férfikalóriányi energiát tárol zsír formájában.

legjobb olcsó fogyás kiegészítő

Hogy mi segít felszabadítani a tárolt zsírsavakat a zsírsejtből? Egyszerű: amikor a szervezetednek energiára van szüksége, mert kevesebb kalóriát fogyasztasz mint amennyit elhasználsz.

Építs izmot és szabadulj meg a zsírtól – egyszerre!

Ilyenkor a szervezeted hormonokat és enzimeket bocsát ki, amelyek jelzik a zsírsejteknek, hogy szükség van a benne tárolt zsírsavakra. A tárolt zsír felszabadítása hidrolízissel történik amely során a triglicerid molekula gliceridre és zsírsavra bomlik.

sárkányok den fogyás

Egy fontos enzim, amit HSL-nek rövidítünk hormone sensitive lipase a folyamat katalizátora. A tárolt zsír a vérkeringésbe kerül szabad zsírsavként és az izomzathoz szállítódik, ahol energiaként felhasználod.

Szeretnéd eltüntetni a karhájat? Akkor ezt tudnod kell!

Ahogy növekszik az izom aktivitása, annál több zsírsav szállítódik oda. A lipoprotein lipáz LPL  enzim segít a szabad zsírsavaknak bejutni az izomsejt mitokondriumába a sejt kohójaahol a zsírsav energiaként felhasználásra kerül.

elveszíti a has utolsó zsírját

A zsírraktárak felhasználásával a zsírsejtek összezsugorodnak, ezért nézel ki tónusosnak, ha alacsony a testzsírszázalékod. A zsírsejtek kisebbek lesznek. Ma már tudjuk, hogy a zsírsejtek nem csak méretükben, de számukban is szaporodhatnak felnőttként is. A méretnövekedést hipertrófiának nevezzük, a számbeli növekedést hiperpláziának.

A helyi zsírégetés mítosza

A számbeli növekedés inkább gyerekkorrakorai pubertáskorra jellemző, de előfordulhat terhesség idején is, valamint extrém hízás esetén is. Vannak akik genetikailag több zsírsejttel rendelkeznek, illetve jellemzően a nők esetén több a zsírsejt mint a férfiaknál. Egy zsírvesztés a karomon nagyjából milliárd zsírsejttel rendelkezik.

Ez a szám a korai gyermekkorban és a pubertás idején nő, míg egy egészséges felnőtt normál testösszetétellel  kb. Ne felejtsd el, hogy a zsírsejt egy tárolóhely, azonban a méretét tekintve rendkívül rugalmas és nagyra tud nőni szükség zsírvesztés a karomon, akár csak egy lufi. Számítanak a kalóriák!!!

a zsír égeti az anyagcserét

Energiahiányos állapotba kell kerülnöd ahhoz, hogy a zsírsejtekből a zsírsavak kibocsátásra kerüljenek. Fokozatos kalóriacsökkentés: az éhezés csak ideig óráig működik, mert csökken a zsír égetését ösztönző enzimek kibocsátása.

Így csináld! Hogyan szálkásíts úgy, hogy ne vesszen kárba a munkád és minimális izomveszteséggel úszd meg ezt az időszakot?! Minden ember, aki a sportot beiktatta mindennapjaiba, egy jól felépített, esztétikus és sok esetben száraz izomtömeget szeretne felépíteni. Valószínűleg Te is… Kezdetekkor inkább az izomtömeg növelése a célod, amíg el nem érsz egy olyan szintet, amikor az izomtömeg már úgymond megfelelő számodra.

A napi minimális energiaszükségleted   alap kalóriaszükséglet mindig legyen meg! Kontrolláld a testsúlyodat és ha hízást tapasztalsz, azonnal állítsd meg! Később nehezebb leadni azt a pár napnyi féktelen evés termését. Továbbra is figyelj oda, hiszen egészséges, fitt életmód szükséges a súlyod megtartásához!

Mitől lesz erezettebb a karom?

A genetika csak kis mértékben befolyásoló faktor. Nem tudod befolyásolni, hány zsírsejttel születsz, de tudod befolyásolni a legfontosabbat: milyen a testzsírszázalékod. Életmód, edzés, táplálkozás, hozzáállás. A genetika ne legyen kifogás.

Szálkásítás

A múlt se legyen kifogás. A jelen állapot se legyen kifogás. Gyárthatsz kifogásokat, de úgy nem lesz eredmény!